בית ספר מנוף ידוע כנותן מענה לתלמידים בעלי הפרעות התנהגות, לקויות למידה ותלמידים בעלי קשיים רגשיים וקשיים מגוונים נוספים. בבית הספר מספר כיתות אשר בכל כיתה קיים מספר מצומצם של תלמידים. התלמידים מטופלים על ידי צוות רב ומגוון שנמצא בתקשורת מרבית ונותן מענה לכל תלמיד ותלמיד החל ממחנך/ת הכיתה, המורים המקצועיים, רכז/ת השכבה, יועצת השכבה, עו"סים, מדריכים ורכזי פנימיות.
מבנה הכיתות:
בבית הספר מספר כיתות אשר מוגדרות ככיתות התנהגותיות רגשיות ומספר כיתות המוגדרות ככיתות ללקוי למידה, התלמידים משויכים לכיתות אלו על פי הצרכים האישיים ועל פי היכולות ההתנהגותיות והקוגניטיביות שלהם.
הייחודיות של הכיתות:
- בכיתות אלו מחנכת הכיתה היא מורה אשר למדה חינוך מיוחד מורחב והתמחתה בתחום ההתנהגות והלקויות למידה.
- בכיתות אלו ישנה סייעת צמודה אשר מלווה את התלמידים לאורך כל שעות היום ודואגת לתיווך בזמן השיעורים ובניהם.
- בכיתות אלו קיימת תוכנית עיצוב התנהגות הנותנת מענה לצורכי התלמידים. התוכנית מחולקת לתוכנית כיתתית השמה דגש על כניסה בזמן לשיעורים , הכנת הציוד הנדרש לשיעור , מילוי הוראות ביצוע משימות לימודיות בשיעור, נוכחות רציפה לאורך כל השיעור {45} דקות , דיבור בכבוד. התלמידים צוברים נקודות כיתתיות ויוצאים לצופרים משותפים. בנוסף, התוכנית היא גם אישית לכל תלמיד נבחרת מטרה אישית התנהגותית או לימודית [בחירת התלמיד נעשית בשיתוף התלמיד ומחנכת הכיתה} אשר עליה התלמיד צריך לעבוד לאורך תקופה עד השגת המטרה ובחירת מטרה חדשה . השגת המטרה נמדדת בכל שבוע ובמידה ויש עמידה זה מזכה את הילד בצופר אישי . במילוי תוכנית עיצוב ההתנהגות לוקחים חלק כלל אנשי הצוות המלמדים בכיתה בסיוע סייעת הכיתה ובפיקוח של מחנכת הכיתה.
- תל"א ותל"כ – תוכנית לימודים אישית ותוכנית לימודים כיתתית: לכל תלמיד בכיתה נבנית תוכנית לימודית אישית הנותנת מענה לקשייו של הילד. התוכנית האישית והתוכנית הכיתתית נבנית ע"פ החינוך הלשוני מבוסס סטנדרטים {יפורט בהמשך}.
- מערכי שיעור מבוססי סטנדרטים – כל מערכי השיעור בכיתות נבנים ע"פ החינוך הלשוני מבוסס סטנדרטיים אשר שם דגש על ארבעה הישגים נדרשים בכל שיעור – קריאה, כתיבה, האזנה ודיבור, ידע לשוני. כל מערכי השיעור מובנים ע"פ רמות התלמידים {3 רמות שונות בכיתה 3 דפי עבודה שונים – כל ילד ע"פ המטרות הלימודיות שהוצבו לו בתוכנית הלימודית}.
- מערכות אישיות – כל תלמיד הוא עולם ומלואו ולכן מערכת שמתאימה לחניך אחד לא מתאימה לאחר . אנו דואגים שלכל תלמיד תבנה מערכת אישית – לדוגמא תלמיד שמבחינה רגשית אינו פנוי ללמידה יקבל מערכת לתקופה מסוימת המערכת תפקידה להגן על התלמיד ולתת לו חחווית הצלחה על פי הקצב האישי שלו . במערכת ניתן יהיה לשלב עבודה במשק ע"פ בחירת הילד, שיעורי ספורט נוספים שיעורים פרטניים ועוד.
- סביבת הלמידה – חווית הלמידה מצריכה סביבת לימודית נעימה. אנו דואגים כי הכיתות שלו יראו לחניך כמו בית והאווירה תהיה חמימה ומזמינה. הכיתות מקושטות ע"פ התכנים הנלמדים בכיתה {לוחות מצטברים לדוגמא היסטוריה – לוח מושגים מצטבר משיעור לשיעור כל מושג מתווסף ללוח } לוח ימי הולדת { חגיגת ימי ההולדת בכיתה } לוח חגים וימים מיוחדים המשתנה בהתאם לחגי ומעודי ישראל ועוד.
- טיפוח קריאה וכתיבה בקבוצות קטנות ושיעורים פרטניים לפי הצורך.